Tamara Candiracci
Qualified Teacher
Qualification: November 2016
Professional Training: 2013
Apprenticeship: 2012 - 2013
Based in: Italy
Working location: Italy and internationally
for English scroll down
Risvegliare la Danzatrice che è in me, è stato un profondo processo di guarigione per il mio sistema: corpo, cuore e mente. Dopo anni di ricerca e workshop con molti insegnanti, nella danza ho finalmente trovato il silenzio... ad un certo punto la mia mente si è rilassata nel corpo, il cuore era libero di esprimersi nel movimento e c'è stato il silenzio. Semplice presenza nel qui e ora. Musica, respiro, danza. E mi sono innamorata di questa pratica. Anche per l'incredibile facilità nel creare connessione tra le persone, facendo emergere un naturale senso di gratitudine e gioia.
Qualsiasi situatione, qualsiasi emozione e qualsiasi vissuto, ha una danza e può rappresentare un invito a muoverci e a trovare il nostro unico modo di esprimerci nella vita. La Danzatrice/il Danzatore ha sempre la possibilità di scegliere e agire in armonia con la vita. E' quella parte di noi che è collegata alla forza della vita. Quando corpo cuore e mente sono collegati e coerenti, c'è molta più forza e più spazio per accogliere anche la nostra vulnerabilità.
Con profondo amore per la vita, in tutte le sue manifestazioni.
Awakening the Dancer has been a deep process of healing of my body heart and mind. After many workshop with many teachers, with the Dance, finally my mind was silent and there was only presence, breath and movement. And I felt in love with this practice!
Every situation, every emotion, everything has its own dance and could be an invitation to move and find our unique way of being in this life. The Dancing Warrior has always the possibility to choose and act in harmony with life, this part of myself is in connection with the Life force. When my body heart mind are connected and coherent, I feel much more strength. There is more space to welcome also my vulnerability.
With deep love for Life, in all its manifestations.
Since many years my mantra has been: Be the chance you want to see in the world. Gandhi and in the Movement Medicine I found another one, Knowledge is only rumor, until it is in the muscles, Unknown Papua New Guinea. So, let’s Dance :-)
https://www.movementmedicineassociation.org/tamara-candiracci
www.movementmedicinecontamara.com
FB Movement Medicine con Tamara
https://open.spotify.com/user/11131127852?si=ZyE7fQw6R7ag1hCUEo5vDg: https://www.instagram.com/tamara_movementmedicine/